dissabte, 31 de maig del 2008

Visita a la seu de Capgros



El passat dimecres 14 de maig, els alumnes del grup A de pràctiques de l'assignatura de Publicació electrònica, van realitzar una visita a les instal·lacions que el setmanari gratuït Capgros té al carrer Sant Benet de Mataró.
El grup va ser rebut per l'editor del setmanari, el senyor Mateu Ros. Seguidament, va ser conduït per les instal·lacions pel periodista Francesc Castanyer, durant molts anys director del mateix.
Primerament es va passar per la zona dels comercials, encarregats de vendre els espais publicitaris als anunciants. Bona part de la publicitat inclosa al Capgròs prové d'empreses del sector immobiliari. Donada la crisi d'aquest sector, les vendes d'espais publicitaris s'han vist afectades.
Seguidament el grup es va dirigir a la planta inferior, on se'ls va presentar els integrants de la redacció. Allà van poder comprovar com es treballa per maquetar una revista.
Després es va passar a una sala on hi havia instal·lat un projector multimèdia connectat a un ordinador, i allà en Francesc Castanyer i el responsable informàtic del setmanari van continuar amb l'explicació.
Darrerament, i degut en part a la crisi immobiliària que ha suposat un descens en la contractació de publicitat, la revista Mataró Report, de periodicitat mensual, es va deixar de publicar. Els seus continguts es van traslladar parcialment al setmanari Capgròs, que canviava el seu format i millorava considerablement la qualitat d'impressió i el paper. Es potenciava així la part informativa del setmanari, en detriment de les pàgines de publicitat. Això suposava un esforç suplementari per aconseguir continguts d'interès, centrats de manera gairebé exclusiva en la comarca del Maresme.
Es va fer una demostració de com funciona el portal http://www.capgros.com/ i com les notícies són publicades i maquetades segons la seva importància. També es va mostrar les posssibilitats de saber en tot moment les estadístiques de visita del portal, de manera absolutament fiable. Es pot conèixer la quantitat d'accessos a cada secció des de diferents IPs de cada mes, setmana, dia... Això és fonamental a l'hora de vendre espais publicitaris i conèixer la popularitat dels diferents continguts del setmanari.
Per acabar, el responsable d'informàtica va mostrar un servei poc conegut pel públic però altament interessant: La possibilitat de construïr portals a mida del client per a posar a la venda els seus productes. Mitjançant un CMS de construcció pròpia, s'ofereix al client unes eines per customitzar el portal i poder oferir comerç electrònic amb un cost de manteniment molt atractiu. És un altre camí per obtenir beneficis i per amortitzar el cost de creació i actualització de la plataforma del portal Capgròs.